Hallo, ik ben Frank

Ik ben gehuwd, vader van drie kinderen en eigenaar van SSC BouwInkoopAdvies. Na circa 25 jaar in dienst te zijn geweest van middelgrote en grote bouwbedrijven als assistent inkoper, inkoper, senior inkoper en hoofd inkoop, heb ik besloten per 12 augustus 2013 als zelfstandige ondernemer door het leven te gaan.
Waarom dit besluit? Omdat het mijn overtuiging is dat een goed inkoopbeleid een grote waarde heeft voor de continuïteit van een bouwbedrijf, waarbij niet alleen projectmatig maar zeker ook procesmatig moet worden gehandeld en een lange termijn strategie cruciaal is.

Missie

De business van een opdrachtgever laten stralen!

Visie

Het hebben van een visie, beleid waar naar gehandeld wordt, duidelijke en efficiënte inkoopstructuur en medewerkers die taken en verantwoordelijkheden in het inkoopproces begrijpen en er naar handelen.

Optimaal gebruik van leveranciersrelaties op basis van vertrouwen, controle, creativiteit en stabiliteit. Leven en laten leven.

Faalkosten voorkomen is minder “sexy” dan branden blussen, maar wel beter. Een probleem voorkomen valt niet op, het probleem ontstaat niet. Een probleem oplossen wel, zeker als de oplosser het probleem veroorzaakt heeft.

Doelstelling

Maximaal rendement halen uit het inkoopproces van een organisatie en op strategisch en tactisch vlak sturing geven aan het operationele vlak.

Het minimaliseren van faalkosten door een lange termijn strategie te volgen, het opbouwen van leveranciersrelaties en het waarborgen van de ondernemingscontinuïteit.

Het inkoopbeleid bepalen, analyseren, doelstellingen formuleren en bewaken.

Meewerken aan een moderne inkoopafdeling, een relatiebeheerder zijn voor de interne en externe klanten waardoor sneller, effectiever en flexibeler gereageerd kan worden op vragen vanuit de eigen organisatie en markt.